Výšlap na Babí lom_trasa Vranov_Kuřim

03.03.2024
  • Trasa: 9km
  • Náročnost: střední
  • Kočárek: celá výše uvedená trasa NE!!
  • S sebou: kvalitní boty

S dětmi jsme si nedávno dali pořádnou procházku. Vyráželi jsme z brněnského Králova Pole nádraží autobusem č.41 do Vranova. Vystoupíte na zastávce Vranov křižovatka (na znamení) a odsud je to nedaleko k Samoobslužnému baru, který je vyhlášený široko daleko, a o kterém jsem vám už mnohokrát říkala. O víkendu tady mají spoustu dobrot a nechybí ani nějaké drobné vyžití pro nejmenší :-)

Poté už pokračujete po NS Krajem říčky Ponávky, po červené TZ až vlastně na rozhlednu Babí lom. Cestou si můžete udělat pidi odbočku na nedalekou farmu, mrknout na čuníky. :-)

Než dojdete na samotnou rozhlednu, minete ještě Lesní Bar u Jelínka, který už od března bude mít též otevřeno. Cesta dál od tohoto baru vede po asfaltce, vlastně až k zastavení Lelkovadlo. Tady můžete chvíli chytat lelky, posvačit, odpočívat :-)

Odsud dál už vede cesta nahoru do kopce lesem. Tady se možná trochu zapotíte, kopec je táhlý a trochu prudší.

Cesta k lesnímu baru u Jelínka
Cesta do kopce směr skalní hřeben

Jakmile se vyškrábete nahoru, odsud je to už asi jenom 500 metrů na samotnou rozhlednu Babí lom. Těch 500 metrů je ale docela náročných, protože vedou přes skalní hřeben, tak musíte být opatrní. Děcka tato trasa strašně baví, protože můžou šplhat po kamenech atd.

Samozřejmostí musí být boty do takového terénu.

Odměnou za zvládnutí této trasy je pak výhled na široké okolí z rozhledny. Ta prošla docela nedávno rekonstrukcí a za pěkného počasí je výhled moc pěkný.  Rozhledna je přístupná nonstop a zdarma.

Cesta přes skalní hřeben

Z rozhledny se vydáváme přes Podlesí směr Kuřim, odkud se pohodlně zase dostanete do Brna vlakem či busem. Pokud budete mít štěstí na spoj, můžete jet i z Podlesí rovnou směr Brno, případně kdo chce, může sejít dolů do Lelekovic a do Brna jet opět busem.

Je tedy potřeba dávat dobrý pozor na značení, ať najdete tu správnou trasu. Pokud budete chtít vyrazit směr Kuřim, resp. Podlesí, z Babího lomu se musíte vydat kousek dolů po žluté TS. Po žluté jdete tak dlouho, dokud nenarazíte na rozcestí. Tady musíte jít vlevo, přejít na modrou TS a ta vás zavede přímo na Podlesí.

Jakmile vylezete z lesa, můžete se ještě zastavit na pivko/limčo v místní Hospůdce U anděla. U ní je i dětské hřiště.

Z Podlesí už pak dojdete pohodlně celou dobu po rovince až do Kuřimi na nádraží. Vlaky jezdí co chvilka.